Olika billiga suddborstar

Någonting som är svårt att hitta idag är billiga mjuka borstar som fungerar till att sudda ut ögonskugga. Jag har provat olika varianter och tänkte visa er hur dom ser ut och skillnaden och självklart vad jag tycker om dom.

 

- Först ut har vi 2 st borstar från Sigma. Sigmaborstar kan man beställa från sigmabeauty.com, dom skickar från usa till sverige. Skillnaden mellan dessa två borstar kan ni se. Den ena är lite större och lite fluffigare än den andra. Trots detta så fungerar båda två lika bra faktiskt. Det här är dom två borstarna som jag med största sannolikhet väljer i första hand när jag ska sminka mig. Dom har den perfekta storleken och suddar ut ögonskuggor jättelätt.

 

- Nästa borste kommer från elf och kommer från deras mineralsortiment. Den här borsten har en liknande form som sigmaborstarna men är lite mindre. Jag har inte använt den här så mycket men den är faktiskt bra. Den är ganska bra på att sudda ut.

 

- Elfs blending eye brush som kostar 16 kr är ju ganska populär men enligt mig så går den bort. Jag har helt slutat använda den här. Det går ju självklart att sudda ut ögonskugga med den men för mig så är det igen favorit. Den är helt enkelt för lite och det är bara jobbigt.

 

- H&Ms ögonskuggsborste kostar väl runt 20-30 kr och funkar ganska bra. Nu använder jag den inte så ofta men det är bara för att jag oftast väljer mina andra borstar. Om man tittar på storleken och att den är mjuk så funkar den ganska bra. Det enda är väl att den är lite platt men det funkar ju som sagt.

 

- Sist ut har vi en ögonskuggsborste från yves rocher. Den här borsten är väldigt lik den första borsten från sigma om man jämför storlek och densitet. Den funkar jättebra till att sudda och är mjuk.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Min blending brush från ELF använde jag i nästan 3 år, men nu har den totalkollapsat. Ändock fantastiskt att den höll så länge! :-)

2012-03-03 @ 20:57:10
URL: http://www,makeupfordummies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0