Apoteket AB Nya Produkter

Jag tänkte visa er produkterna från Apoteket lite närmare. Det är produkter från Apoliva och Försvarets hudsalva. Båda dessa märken är apoketets egna märken.

 

 

Det första är lite nya solprodukter från Apoliva I vår kommer apoteket ut med 3 st sololjor i SPF 6, 15 och 30. Sololjan är vattenresistent och har en god doft av kokos och sommar. Priset på dessa kommer att ligga mellan 125-165 kr.

 

Sedan kommer även en Aftersun Shimmering lotion. Denna ska alltså återfukta huden efter man har varit ute i solen plus att den även ger ett fint skimmer. Priset på denna är 99 kr.

 

Sist från solprodukterna är en brun utan sol som kan användas både på kroppen och ansiktet. Priset är 85 kr. Jag brukar oftast inte orka hålla på med brun utan sol men jag ska ge denna en chans och se om den fungerar bra.

 

 

Apoliva har även en hårstylingserie som heter Hair & Care. Det är en Shine spray som kostar 59 kr och ett Styling powder som också kostar 59 kr.

 

Det jag gillar extra mycket med dessa produkter är att dom är parfymfria. Det händer bland att jag använder tex någon stylingprodukt som luktar ganska starkt. Om jag då har både body lotion och parfym som luktar så känner jag att det blir för mycket om även mitt hår ska ha en enskild doft.

 

 

Försvarets hudsalva har funnits på apoteket länge men nu har dom kommit ut i fler varianter. En som är Extra mjukgörande och som är 100% Vegetabilisk. En i större förpackning med SPF 30 som även är vattenfast. Denna kan man använda på tex läpparna och näsan. Den sista är en Extra vårdande. Dom små hudsalvorna kostar 29 kr och den stora 95 kr.



Sist ut har vi lite sminkprodukter från Apoliva. Det första är en Ögonpenna i svart som även finns i grå och brun. Den här är dermatologiskt testad och är fri från konserveringsmedel och parfym. Alltså väldigt bra om man är extra känslig. Pennan kostar 99 kr.

En Ögonskugga i färgen gyllenbeige som även den är fri från konserveringsmedel och parfym. Finns även i flera färger och kostar 89 kr.

Även ett Läppglans i färgen vildhallon. Ett mjukgörande läppglans som finns i flera olika färger. Jag gillar inte läppglans speciellt mycket men det här älskar jag. Färgen är jättefin och jag gillar att det inte är sådär jätteglansigt eller klibbigt som vissa läppglans kan vara. Priset är 99 kr.

Sist har vi en dubbelsidig ögonskuggsborste som ser bra ut. Det dåliga är att förvara dubbelsidiga borstar om man förvarar sina borstar stående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0