Var man lägger solpuder och contouring

Jag tänker lägga upp det här inlägget igen som är väldigt gammalt. Jag har fått mycket fler läsare sen dess och tänkte att det kunde vara kul för er att läsa.

Något som folk oftast gör fel med är var man ska lägga bronzern. En bronzer ska man lägga i ansiktet för att få mer färg, så det lägger man där solen oftast tar. På kindbenen, panna, näsa och haka, lite överallt alltså. Det många gör fel är att de lägger bronzern under kindbenen för "contouring", alltså få kindbenen att stå ut. Oftast har man inte en orangebrun skugga i ansiktet och istället ska man använda en gråbrun skugga till contouring under kindbenen. Vilket kommer se mycket naturligare ut.

Självklart kan man lägga bara bronzer under kindbenen om man vill det, men det blir inte riktigt samma sak som contouring då.


Kommentarer
Postat av: Mia

Kan du inte lägga upp lite schyssta tips om man vill framhäva kindbenen? Oftast lägger jag lite färg PÅ kindbenen för att se lite brunare ut, men skulle hellre framhäva kindbenen! Så snälla hjälp mig lite! :)

2012-01-19 @ 02:25:26
URL: http://bloggarm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka produkter etc.. :)

2012-01-19 @ 02:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0