Hur jag fyller i mina ögonbryn

Jag tänkte visa er hur jag fyller i mina ögonbryn och ge er några tips. Jag har oturen att ha fått väldigt glesa ögonbryn och också ganska ljusa. När jag inte fyller i dom så syns det knappt att dom är där och dom är väldigt odefinerade.

Det bästa att använda sig av om man har glesa ögonbryn är en ögonbrynspenna. Då kan man enkelt fylla i där det saknas hår. Även om man har överplockade ögonbryn eller bara behöver fylla i där det saknas hår.



Jag använder mig av en ögonbrynspenna från Isadora i färgen 22 Light Brown.

Har man fullväxta bryn och bara vill fylla i för att få ögonbrynen mörkare eller bara lätt göra dom lite mer definerade på ett naturligt sätt, så är en ögonbrynsskugga bäst. Det måste inte vara en ögonbrynsskugga utan det fungerar bra med en vanlig ögonskugga.



Då använder jag mig av en ögonbrynstrio från Viva la diva och en snedskuren borste från h&m. Jag använder den ljusaste färgen.



bild nr 1 ser ni mitt bryn så som det är naturligt. På bild nr 2 har jag fyllt i överdelen av brynet och underdelen. Helt enkelt bara lite lätt dragit ett streck på överkanten och på underdelen i bågen. Det är viktigt när man använder en ögonbrynspenna att alltid vara väldigt lätt på handen, så att det inte blir några hårda linjer.



bild nr 3 har jag fyllt i hela brynet med ögonbrynspennan. Jag drar bara lätta korta streck med pennan för att få det att se ut som hår.
bild nr 4 har jag fyllt i hela ögonbrynet med ögonbrynsskuggan för att mjuka upp och få det att se lite mer naturligt ut och få lite mer färg till brynet.

Här kan ni se det färdiga resultatet. Jag fyller inte i mina ögonbryn någonting utanför där jag inte har hår, men dom ser direkt tjockare ut och mycket mer definerade.


Kommentarer
Postat av: cecilia dijkstra

så snygga ögonbryn!

2012-02-08 @ 14:44:31
URL: http://pervo.blogg.se/
Postat av: Ika

Så jävla snygga ögonbryn!

Vilket bra tips förresten. Mina ögonbryn är just nu ganska sönderplockande, men håller på att låta dom växa ut så snart är dom "vanliga" igen :]

2012-02-09 @ 11:12:51
URL: http://emelieeriika.blogg.se/
Postat av: Elin Atterstig

Vilket bra inlägg! :)

2012-02-10 @ 22:43:06
URL: http://elinatterstig.se
Postat av: Jessica

Mina ögonbryn är också ljusa och glesa, visserligen färgar vi dem i skolan men det ser ändå "naket" ut. Jag använder oftast skugga till dem men det är bara för att jag upplever det som om mina ögonbryn kladdar med penna. Måste köpa en vattenfast... Har du något förslag på en? :)

2012-02-12 @ 18:26:28
URL: http://anderssonpaulsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0