Aco Special Care Schampo för torr hårbotten





Jag vill rekommendera ett schampo som jag köpte nyligen. Det är bra om man har torr och känslig hårbotten. Min hårbotten är väldigt torr och kliar hela tiden om jag använder vanligt schampo. Det är en skillnad på att ha torr hårbotten och att ha mjäll. Det är två helt olika saker. Om ditt hår kliar mycket så kan det vara bra att byta till ett mildare schampo.

Det här schampot från Aco Special Care är i alla fall bra mot torr hårbotten. Det är milt och oparfymerat. Du hittar det på apoteket för ca 54 kr. Jag tycker än så länge att det har fungerat bra.

Kommentarer
Postat av: Mi

Kan inte du förklara skillnaden på torr hårbotten och mjäll? :)

2012-02-23 @ 16:32:27
Postat av: Caroline

Det här schampoot kanske är något för mig? Jag hade kliande hårbotten redan innan jag färgade håret för två månader sedan, så det blev ju inte bättre direkt. Jag antog att jag fick en allergisk reaktione eller något mot färgen, för det kliar fortfarande. Jag har provat Doves nya intensivbalsam för torrt hår, men det har inte funkat.

2012-02-23 @ 16:45:29
URL: http://wordsbycaroline.blogg.se/
Postat av: Dragoonflys sminkblogg

Tack för tipset! Jag har kört head'n'shoulders hur länge som helst då jag trodde att mitt problem var mjäll (mestandels, visste om att det var väldigt torrt också) men ingen förbättring alls, så denna ska jag definitivt testa ^^

2012-02-23 @ 22:30:55
URL: http://DragoonFly.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0