"Vad har du för hårfärg?"

Jag får väldigt ofta frågor om min hårfärg, vilket faktiskt gör mig lite chockad för jag tycker inte att min hårfärg är så speciell. I alla fall så tänkte jag skriva ett litet inlägg om det.

Min naturliga hårfärg är typ en mellanbrun färg och jag har färgat mitt hår i väldigt många år, kanske sen jag var 13-14 år. Väldigt mycket brunt och blont fram och tillbaka. För lite mer än ett år sen så hade jag brunt hår. Sen bestämde jag mig för att jag ville ha det lite rödare, gick till frisören och dom avfärgade och slängde i en toning eller nått. Problemet med röd färg är dock att det inte sitter i så bra, speciellt inte om man har slitet hår. Efter det fortsatte jag att tona det själv. Först använde jag hårfärger(från olika märken) med färger som mahogny, koppar osv. Men det blev väldigt mörkt då.

Det jag gör nu är att jag bara tonar håret lite då och då när jag vill ha lite mer glans och en jämnare färg, för jag får ju utväxt. Jag brukar testa olika färger men för att  mitt hår inte ska bli så mörkt så brukar jag köpa Loreal creme casting gloss i ljus kopparblond eller Hype by mood i Copper blond. Då får mitt hår en lätt kopparnyans utan att bli mörkare. Ibland när jag vill ha det lite mer rött så brukar jag ha i Revlon nutri color creme i färgen koppar.


Kommentarer
Postat av: Ida

Du är jätte snygg i håret!

Jag vill också testa lite mer åt rött håller till hösten, får se hur det blir med det..



Hoppas du får en bra helg!

2011-10-14 @ 11:52:14
URL: http://festisandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0