Formula 10.0.6 - Pores be pure Mud mask

Jag provade den här lermasken i engångsförpackning idag från Formula 10.0.6. Jag älskar inte bara det här märket för att deras förpackningar är sjukt snygga utan också för att deras ansiktsmasker är underbara. Jag har provat denna och deras oranga deep down detox.

Formula 10.0.6 100 ml 99 kr, 10 g 20 kr

Såhär står det om masken på kicks hemsida:
En mask som hjälper till att eliminera orenheter och öppnar upp tilltäppta porer. Innehåller kaolinlera som verkar avgiftande på huden, drar ut orenheter och absorberar överskottsfett. Innehåller även jordgubb, en mild fruktsyra som exfolierar, rengör och hjälper till att läka utslag.

Vad jag tyckte om den:
Jag har inte så mycket att jämföra med eftersom att jag inte har några problem med min hy, men min hy kändes väldigt ren och len efteråt. När jag först applicerade den så sved det ganska mycket men jag tror att det kan vara så ibland med vissa ansiktsmasker som innehåller fruktsyra och det gick över efter ett tag. Det kändes i alla fall riktigt bra efteråt och jag gillar den. Någongång ska jag se till att köpa mig en hel förpackning av någon av dessa masker. Just nu får man 3 betala för 2 på kicks.

Kommentarer
Postat av: Caroline, Makeupedia

Behöver en ny och har länge varit nyfiken på dessa. Får se om den kan jämföras med Origins!

2011-10-17 @ 20:31:15
URL: http://www.makeupedia.se
Postat av: Tilda

Har använt "one smooth operator" scrubb hela hösten. ÄLSKAR! Super bra!

2011-10-17 @ 21:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0