Vad är det egentligen vi har i håret?


När det kommer till mitt hår så är jag ganska noga med vad jag har i det, eller har i alla fall blivit det den senaste tiden. Jag håller på att byta till schampo utan silikoner och andra dåliga ämnen för håret.

Jag tror starkt på att vi i dagsläget stoppar i alldeles för mycket produkter i håret i hopp om att få ett finare hår. Alla dessa oljor och krämer som sägs ska "reparera" håret. Jag tror att allt sånt är bullshit. Därför har jag slutat att använda några såna produkter i mitt hår, då det mest bara innehåller silikon.

En sak som är en stor fälla är värmeskyddsprayer. Vissa påstår att deras hår blir "krispigt" av vissa värmeskydd. Anledningen? Det finns så många sprayer som innehåller alkohol. Det kommer att torka ut håret nått otroligt. Försök därför att titta på innehållsförteckningen och välj nått utan alkohol. Sedan finns det också vissa alkoholer i t.ex. inpackning som inte är dåligt för håret.

Det jag vill säga är att försök att skippa alla onödiga produkter som vi egentligen inte behöver. Allt vi behöver är att hålla håret rent och återfuktat. Allt annat är nog bara bullshit.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men frisörprodukter funkar väl?

2011-11-01 @ 13:16:45
Postat av: BEAUTY TOOLS

Sv till Anonym: Bara för att det är frisörprodukter så betyder det inte att dom är bättre :)

2011-11-01 @ 13:25:13
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tror du då att balsam metoden fungerar bra? För då ska man ju inte ha något med dåliga ämnen, eller ens schampo?

2011-11-03 @ 18:15:55
URL: http://frokenjosefine.blogg.se/
Postat av: Olivera

Frisörprodukter är det bästa alternativet med tanke på vad schampo i affären innehåller. Man ska alltid fråga sin frisör om alla alternativ och våga ställa alla frågor. Vi finns till för att hjälpa till! Sen betyder det inte att bara för att en flaska kostar 500 är den bäst. Det viktiga är att få ett schampo anpassat för sitt eget hår. Det finns schampo ho frisören med bra piser också!

2011-11-03 @ 18:37:04
URL: http://epicsthlm.blogg.se/
Postat av: Matilda

Frisörprodukter är oftast bättre. Innehåller fler aktiva ämnen i högre koncentration än "matbutiksschampon" som ofta innehåller mängder av vatten som torkar ut håret. Det är lätt värt att betala lite extra för frisörprodukter! Och då talar jag av egen erfarenhet, har ett hår som har gått från skatbo till ljuvligt sedan jag gick över till frisörmärken. Klart det finns mindre bra produkter där med, men generellt är det värt pengarna. Drygt är det dessutom. Körde på ett budgetmärke senaste jag duschade och fick ta tre gånger så mycket schampo innan det började löddra. Då hade jag inte ens några stylingprodukter i.



Mitt bästa tips för att återfukta håret är att blanda sitt egna spraybalsam. Enklast är en del vatten och en del av balsam eller inpackning, vill man kan man ha i naturliga återfuktare som t.ex. aloe vera. Funkar fint för mig, trodde håret skulle bli fett - men icke! Glansigt och återfuktat.

2011-11-04 @ 17:00:25
URL: http://quietland.blogg.se/
Postat av: Yolii- in London

Men oljor ar ju just det som KAN reparera haret pa riktigt.. du kanske menar att de pastar att det ar oljer etc. i nar det bara ar alkohol, mineral oljor, silikoner, parabener etc? x

2011-11-05 @ 17:02:14
URL: http://yolandaas.blogspot.com
Postat av: Yolii- in London

Laste nyss Matildas kommentar: Men att shampoot loddrar betyder att det ar kemikalier i det! Sa om det shampoo inte loddrade sa betyder det att det ar skonsamare for haret. Varfor skulle loddra betyda att det ar bra, det ar bara sant foretagen forsoker lura en :)

2011-11-05 @ 17:05:34
URL: http://yolandaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0