Make up questions

Har varit dålig på att blogga, det blev en lång helg borta. Imorgon ska jag förhoppningsvis iväg och köpa lite nya ögonskuggor, yey! Uppdaterar mer då. Har inte hunnit med att spela in videon när jag lockar håret än heller, men den kommer!



HUDVÅRD
- Hur många gånger dagligen tvättat du ansiktet? 1-2 gånger. Oftast bara en gång på kvällen, eftersom att jag lätt blir lite torr i huden så försöker jag att inte tvätta det så ofta

- Vilken hudtyp har du? Jag är lite torr i hyn ibland men inte så jättemycket. Jag har nog bara normal hudtyp

- Nuvarande ansiktstvätt? Just nu använder jag en från nivea

- Brukar du peela din hy? Ja jag gör det ibland när jag känner för det

- Vilket märke använder du? The body shop

- Vad använder du för ansiktskräm/fuktkräm? En från nivea som är till för torr hy då jag gillar att riktigt återfukta min hy.

- Har du fräknar? Ja, dom är inte jättesynliga året runt men på sommaren så kommer dom verkligen fram

- Använder du en ögonkräm?
Nej



SMINK
- Vilken foundation använder du? Det varierar mellan Max factor xperience foundation och Maybelline dream satin liquid foundation

- Vad använder du för concealer? L'Oreal true match concealer och garnier roll-on anti dark circles concealer

- Vad tycker du om lösögonfransar?
Jag älskar det för att få ögonfransarna lite tjockare för lite finare tillställningar men jag gillar inte lösögonfransar till vardags eller som är för långa

- Vilket mascaramärke använder du?
Jag brukar variera lite varje gång jag köper ny mascara, just nu använder jag loreal double extansion innan använde jag false lash effect som jag inte gillar så mycket längre. Annars älskar jag Loreals mascaror

- Vilka sminkverktyg använder du för smink applikation? Jag använder borstar och penslar för det mesta

- Använder du primer till ögonen? Ja för det mesta så gör jag det

- Använder du primer till ansiktet också?
Ja, men ibland skippar jag det

- Vilken är din favoritögonskugga(färg eller nyans)? Jag älskar ju bruna och guldiga toner så jag får nog säga det

- Använder du penna eller flytande eyeliner?
För det mesta använder jag flytande eyeliner men även cream eyeliner

- Hur ofta petar du dig i ögat med en eyelinerpenna? Det händer nog inte så ofta, har väl hänt någongång haha

- Använder du mineralsmink? Jag köper inte smink som är mineralsmink för att jag vill ha det, men ibland ser jag på någon produkt som jag har köpt att det är mineral

- Vilket är ditt favoritläppstift?
Jag har inte så många och har inte provat så många så jag får säga vilken färg jag gillar bäst istället. Det måste bli rosa, för jag älskar rosa läppstift

- Favoritläppglans?
Jag äger inte ett enda läppglans, jag tycker verkligen inte om läppglans

- Vilket är ditt favoritrouge att använda? Jag gillar rouge som är riktigt rosa

- Gillar du billigare sminkmärken?
Det är nästan det enda jag använder, tycker att dom får till så pass bra produkter till bra priser

- Är du klantig när du sminkar dig? Jag är alltid klantig! Tappar alltid ett eller annat puder, borste eller liknande. Sen råkar jag peta mig i ögat ibland med mascaraborsten också. Sånt händer

- Säg ett sminkbrott som du hatar?
Som dom flesta säger så måste jag säga när man har fel nyans på sin foundation. Jag är själv riktigt petig med att den matchar min hudton och att den verkligen smälter ihop med halsen.

- Gillar du färgglada sminkningar eller neutrala? Jag älskar neutrala skuggor, det funkar alltid. Bruna, guldiga, olivgröna osv.

- Om du bara fick använda EN sminkprodukt när du lämnade huset, vilken skulle det vara? Jag skulle nog säga concealer eller bronzer.

- Kan du gå ut utan smink? Ja det kan jag många gånger, det är bara skönt ibland.

- Tycker du att du ser bra ut utan smink?
Ja det gör jag, men ibland känner man sig lite mindre vacker när man inte har smink. Ibland har jag fått höra att jag ser sjuk ut när jag inte haft smink och det är inte så kul.

- Vilket är, enligt dig, det bästa sminkmärket?
Bland dom billigare märkena så skulle jag säga IsaDora för nästan alla deras produkter är hur bra som helst ögonskuggor, rouge, puder, bronzers, nagellack, pennor etc. Det enda jag inte gillar med IsaDora är deras mascaror.



Kommentarer
Postat av: Cyt

Roligt inlägg :)

2011-05-30 @ 21:04:09
URL: http://Lennhammer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0