How to: En fräsch sommarsminkning






Wet n' wild trion som jag använder, heter walking on eggshells. Ni kan använda andra liknande skuggor som ni har också.

Till resten av ansiktet har jag använt ett härligt bronzer och lite rosa rouge. På läpparna har jag ett ljusrosa läppstift från Wet n' wild.





Börja med att lägga en primer över hela ögonlocket. Ta sedan en ljus persikofärgad/rosa skugga och lägg över hela locket.



Ta sedan en varm brun skugga och lägg den i ögongloben.



Suddan in den bruna skuggan tillsammans
med den rosa och sudda den även utåt så att det inte finns några skarpa linjer.



Ta sedan en ljus/vit skugga och lägg under brynen och i ögonvrån.



För att få en lite mer definerad glob och lite mörkare intryck, ta en mörkbrun skugga och sudda in den i globlinjen.



Sudda även den mörkbruna skuggan en bit på nedre fransraden och ta skuggan du använde på locket och lägg på nedre fransraden.



Avsluta med att lägga en vit kajalpenna
på inre delen av nedre fransraden, lägg en eyeliner längst fransraden och mascara!

Kommentarer
Postat av: Cyt

Fint :)

2011-06-07 @ 18:31:49
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Johanna

Riktigt fint och härligt med beskrivning! Ska försöka mig på detta till helgens festligheter :)

2011-06-07 @ 22:49:55
URL: http://firstkiss.blogg.se/
Postat av: annassara

sjukt snyggt! :D Älskar din blogg och dina tips! :)

2011-06-11 @ 21:51:37
URL: http://annassara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0