How to: Sunset inspired make up

Här kommer steg för steg där jag visar hur jag gjorde sminkningen i förra inlägget. Ni får gärna säga till om ni gillar såna här typer av inlägg och om ni vill se mer av det. Sedan får ni även komma med förslag på vad för slags sminkningar ni vill se eller om det finns några andra typer av inlägg som ni vill se.

Ha det bra!




Till den här sminkningen har jag använt mig av 5 st skuggor från min 120 palett från kosmetikan.se



1. Börja med att lägga den ljusa highlighterskuggan i ögonvrån.



2. Ta sen en ganska stel och platt ögonskuggsborste och tryck på den gula ögonskuggan på den inre delen av ögonlocket.



3. Gör sedan samma sak med den oranga, och lägg den på mitten av ögonlocket.



4. Ta en mörkorange/röd skugga och lägg på yttre delen av ögonlocket.



5. Använd en mjuk borste för att lätt sudda ut ögonskuggorna uppåt mot ögonbrynet och utåt.



6. Ta den mörkröda brunaktiga skuggan och applicera med en lite mindre borste i ögongloben. Lägg även samma skuggor som på ögonlocket på nedre fransraden.



7. Ta samma highlighterskugga och lägg under ögonbrynet. Applicera en eyeliner längs med ögonfransarna, lägg en vit kajalpenna på inre delen av nedre fransraden. Alternativt: Om man vill ha en lite mörkare look så kan man applicera lite svart kajalpenna på nedre fransraden och sudda ut.



8. Klart!



Till ansiktet så har jag bara använt en varm bronzer på kinderna, lite highlighter på kindbenen och ett lipbalm med lite rosa nyans.

Kommentarer
Postat av: Cyt

Så fint :)

2011-07-16 @ 16:13:27
URL: http://Lennhammer.wordpress.com
Postat av: Anonym

mer youtube sminkningar! :D

2011-07-16 @ 17:49:51
Postat av: emily

OO gud va kul att se hur du gör, nu ska jag testa! MER sånt här, du är superduktig!

2011-07-17 @ 15:48:31
URL: http://agressia.blogg.se/
Postat av: emily

jag försökte göra idag, men nummer 6, jag förstår inte var man ska applicera den? De står globnånting, men vad är det? (kanske jättekonstig fråga) kram

2011-07-17 @ 18:40:01
URL: http://agressia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0