Hur jag har stylat mitt hår under veckan

Jag har inte tvättat mitt hår på en vecka och jag har heller inte använt något värme på mitt hår, alltså ingen fön, plattång eller locktång. Det har gått bra. Det jag har gjort för att styla det(även fast det sett ganska hemskt ut hela veckan) är att när det är lite fuktigt så har jag gjort en lös utbakad fläta(går att göra inbakad också men jag brukar oftast göra utbakad), ungefär från öronen och ner, sen tar jag ut den när håret är torrt och då blir det lite lockigt och fint.



1. Lös utbakad fläta i fuktigt hår. Inte när det är helt blött för då kommer det aldrig torka.



2. Släpp ut flätan när det är helt torrt eller nästan torrt.



3. Sen har jag i lite vax för att fixera håret lite.



4. Snurrar upp luggen och fäster den med hårnålar.



5. Klart! Ganska simpelt och jag slipper platta eller föna det. Sen om man vill ha det lite mer lockigt så kan man göra några lockar här och där i håret med en locktång.


Kommentarer
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Supefint! Jag brukar väldigt ofta sova med inbakade flätor för att det sliter mindre på håret, men vet du vad? Den du har gjort är UTbakad=), men du kanske bara skrev fel. Fint var det i alla fall. Kram på dig!

2011-02-26 @ 16:00:20
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/
Postat av: Eiriklilly

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2012-07-06 @ 18:40:38
URL: http://eiriklilly.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0