Recension: Veet Vaxremsor


Jag testade att vaxa benen med veets vaxremsor förra veckan för första gången på väldigt länge. Jag har lite blandande känslor när det kommer till dessa. Grejen är den att håret på benen växer inte i samma takt eller samtidigt så lite av håret kan kännas långt medan det också finns kortare hårstrån. Vaxar man då benen med hår som är 2 mm som det står på förpackningen så får man inte bort allt, det kommer fortfarande vara lite hår kvar och då blir fort arga och tycker att vaxet inte fungerar. Det bästa är då att vänta kanske 2-3 veckor innan man vaxar och gör man rätt så borde allt försvinna. Och även om lite hår blir kvar på benen så kan man bara dra över rakhyveln lite snabbt och benen kommer att vara superlena. Även om man inte gör det så tycker jag att benen blir ganska lena.

En annan dålig sak är att man får 20 st remsor och för mig så räckte inte det till båda smalbenen och därför blir det då lite dyrt om man ska köpa 2 förpackningar till båda smalbenen. Vill man sedan vaxa låren också så blir det ännu dyrare. Det som är bra är att det är enkelt och går ganska snabbt att göra. Vad det gäller smärtan så är det klart att det gör ont. Första gången man gör det eller första remsan man drar kommer att göra ont, men efter ett tag så vänjer man sig och det går bra. Dessutom gör det bara ont i 1 sekund sen går det över.

Jag tycker att dom här är bra för benen håller sig lena, men som sagt så är det ganska dyrt om man vill vaxa hela benen.

Veet vaxremsor kostar ca 90 kr

Kommentarer
Postat av: Victoria

svar: tack! :)

2011-12-16 @ 17:57:10
URL: http://findingvictoria.wordpress.com
Postat av: Jennie

Finns på ö&b för 35 kr st :)

2011-12-26 @ 15:02:31
URL: http://jenniiesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0