Make up tag

Eftersom att jag inte har någonting alls att komma med denna söndag då jag är sjuk och seg, så lägger jag upp en sminklista tagen från Killercolours.

1. Vilken foundation använder du?
- Just nu använder jag Max factor xperience weightless foundation.

 

2. Favoritconcealer?
- Jag har inte provat så många concealers men min nuvarande favorit måste vara min nya garnier roll-on anti dark circles.


3. Vad har din hudton för undertoner?
-  Jag vet inte riktigt faktiskt.

 

4. Din åsikt om lösögonfransar?
- Riktigt fint till fest tillexempel men också lite pillrigt.

 

5. Slänger du din mascara  efter tre månader?
- Jag brukar inte ha koll på hur länge jag har haft en mascara, men jag slänger den när den börjar bli torr och sunkig och smular sig.

 

6. Vilken är din favoritmascara?
- Förut var min favorit false lash effect, men nu har jag börjat gilla loreals double extension mycket. Gillar när jag får volym och längd.

 

7. Favoritapplikatorer?
- Penslar, borstar och fingrarna.

 

8. Använder du någon primer?
- Smashbox photo finish för ansiktet och sen varierar jag mellan lumenes primer för ögonen och min egengjorda. Brukar funka med den jag gjort själv på vardagar. Sen har jag också ögonfransprimer som kommer med mascaran.

 

9. Favvoögonskugga?
- Tror inte jag hittat någon favorit, men min Isadora matte chocolates palett använder jag nästan varje dag.

 

10. Favvoläppstift?
- Just nu får det väl bli min nya liptint från maxfactor, om den räknas som läppstift.

 

11. Favvoläppglans?
- Jag har inget favoritläppglans för jag är inte så förtjust i läppglans.

 

12. Favvoblush?
- Svårt. Jag tror inte att jag har någon favorit. Vill gärna köpa lite fler rouge.

 

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
- Jättebra! Det är såklart någonting extra och speciellt med dyrare märken men man kan hitta nästan lika bra produkter hos dem billigare märkena.

 

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
- Njae det tror jag inte.

 

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
- Det finns många. Men den värsta är väl när folk väljer fel nyans på foundation, just för att det syns så väl.

 

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
- Oftast neutrala.

 

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
- Jag har nog inget märke där jag älskar alla produkter men jag gillar ju IsaDora och sen gillar jag elf, men de flesta av dem billigare märkena har bra produkter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0