Skönhetsideal & Självförtroende - Off topic




Jag vet inte om jag skulle vara så mycket lyckligare om jag såg ut såhär. Eller om jag hade en smalare näsa, mindre kinder, mindre haka, större läppar, tjockare hår, större ögon eller brunare hy. Nu är det här en ganska så overklig bild, men ni fattar vad jag menar. Inom ämnet skönhet så tycker jag att självförtroende och att gilla sig själv är ganska viktigt. Det handlar inte om att vi ska täcka alla våra brister utan att vi ska framhäva det vi har. Ja visst vill vi kanske täcka en stor finne som vi har mitt i pannan, men vi vill ju inte ändra på hur vi ser ut för det.

Alla har vi brister och saker som vi inte tycker om med oss själva, oftast är det saker som man själv bara ser och irriterar sig på. Istället för att gå runt och tänka på hur stor man tycker sin näsa är eller hur dålig hy man har så ska man försöka tänka på det som är bra. Man måste lära sig att tycka om sig själv trots att man har några brister. So what om man har lite finnar i ansiktet, man blir inte mindre vacker för det.



Kommentarer
Postat av: Jasmine

Sjukt bra skrivet! :D

2011-04-09 @ 16:59:11
URL: http://jasminepingvin.blogg.se/
Postat av: HippiSara

word!

2011-04-09 @ 19:20:26
URL: http://hippisara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0