Urban Decay Naked 2 Palette

Idag dök äntligen mitt efterlängtade paket upp. Det jag hade beställt var den omtalade Naked paletten från Urban Decay.
Fast detta är Naked 2, så det är deras andra nakedpalett. Jag beställde den från lookfantastic.com och den kostade ca 380 kr tror jag.

Nu ska jag visa bilder på ögonskuggorna och swatches. Hoppas ni gillar det!





Paletten kommer i en plåtaktig förpackning tillsammans med 12 st ögonskuggor och en dubbelsidig borste + ett miniläppglans. Paletten har även en stor spegel.



Paletten innehåller alltså 12 stycken olika ögonskuggor varav 3 av dom är matta. Alla har bra pigmentering och passar jättebra till en enklare vardagssminkning såväl som en mer dramatisk kvällssminkning.



Först har vi foxy som är en matt gulaktig matt ögonskugga, half baked en skimrig guldig skugga och bootycall en ljus skimrig highlighterskugga.



Chopper är en skimrig kopparfärgad skugga med silvrigt skimmer, tease en perfekt skugga till globlinjen som är lite grå/brun/lila, snakebite en brunbronzig skugga.



Suspect är en kallare skimrig skugga, pistol en skimrig grön/brunaktig skugga, verve en skimrig också kallare skugga.



YDK en rosaaktig skimrig skugga, busted en mörk lila/brun skugga och blackout en matt svart.

Swatches på alla ögonskuggor.


från vänster foxy, half baked, bootycall


chopper, tease, snakebite


suspect, pistol, verve


ydk, busted, blackout



Såhär ser borsten ut som man får till. En bra borste till att packa på ögonskugga på ögonlocket och andra sidan för att sudda ut skuggorna.



Och såhär ser läppglanset ut som man får till. Jag använder i princip aldrig läppglans så jag ska inte ens öppna det här. Troligtvis så kommer jag att ge bort det, sparar ihop lite produkter till en giveaway/tävling inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: `felicia

jag skulle vilja ha en naked palette, den första tror jag men den är lite utanför min budget jag måste spara för att ha råd -.-

2012-02-27 @ 15:12:54
Postat av: cecilia dijkstra

Jag älskar min naked 2 palette! Verkligen värd sina pengar ;)

2012-02-27 @ 16:09:16
URL: http://pervo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte fina färger. Hur är det att beställa från lookfantastic.com, vad kostar frakten och tillkommer det någon tullavgift?

2012-02-27 @ 17:12:36
Postat av: BEAUTY TOOLS

Svar till Anonym: Det var jättesmidigt att beställa därifrån :) Eftersom att dom skickar från england så tillkommer ingen tull och frakten är faktiskt gratis så det är en jättebra hemsida att beställa från :)

2012-02-27 @ 17:33:09
URL: http://beautytools.blogg.se/
Postat av: cecilia dijkstra

Sv: Verkligen! Kommer det komma en tutorial med den i framtiden?:D

2012-02-27 @ 19:06:31
URL: http://pervo.blogg.se/
Postat av: Yolii- in London

Gud vad alla beauty bloggers har den.. hoppas den ar bra och vi far se nagon tutorial :)

2012-02-27 @ 23:29:43
URL: http://yolandaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0