Recension: Tikei Mineralfoundation

Hej. Jag har haft min tikei foundation ett tag nu så jag tänkte passa på att göra en liten recension om den.

Klicka HÄR för att komma till Tikeis hemsida.

För det första: Frakten kostar 29 kr, men fraktfritt om man beställer över 300 kr

Dom har prover på alla deras foundations och produkter. Proverna kostar 10 kr/st och det är smidigt att köpa hem ett par prover som man tror passar ens hudton och sen få bestämma sig hemma. När man har hittat den nyans man vill ha så är det bara att beställa i full storlek.

Om ni klickar er in på deras hemsida så kan ni läsa mer om alla nyanser dom har osv.



Jag köpte den mindre burken på 3 gram för 79 kr, men dom har även en större burk på 9 gram för 129 kr.
Nyansen jag har är Warm 1 som är en foundation som drar lite åt det gulare hållet och den näst ljusaste nyansen. Jag hade säkert också kunnat haft den neautrala nyansen eftersom att min hy varken är rosa eller gul, men jag valde den varma.


(Jag ber om ursäkt för dom dåliga bilderna. När det är såhär disigt och dimmigt ute så vill ljuset inte alls samarbeta med mig)

Här har ni mitt ansikte helt osminkat. Det man bör göra innan man applicerar sin mineralfoundation är bara att återfukta huden lite. Jag har ingen problemhy men jag är lite lätt röd på kinderna och lite mörkare under ögonen. Därför väljer jag att bara jämna till min hy lite med en foundation.



Såhär ser det ut efter att jag har applicerat min Tikei foundation med Elfs studio kabuki brush. Jag tar lite puder på borsten och jobbar sedan in det i locket och applicerar på mitt ansikte med cirkulerande rörelser.

Min hy jämnas ut och ser piggare och fräschare ut. Rödheten täcks och även mörkheten runt ögonen. Detta utan att det känns kakigt eller tjockt på huden, som en flytande foundation lätt kan göra. Man får helt enkelt ett naturligt resultat.

Sammanfattning:
Pris: 3 gram 79 kr, 9 gram 129 kr
Täckgrad: Lätt till full täckning(Beroende på hur mycket man vill täcka)

För ett billigt pris(jämfört med annat mineralsmink) får man en bra foundation som täcker och fungerar för känslig hy och som inte täpper till porerna eller innehåller några dåliga ämnen.

Detta är en foundation som jag verkligen rekommenderar om ni är sugna på att testa mineralsmink.

Kommentarer
Postat av: cecilla dijkstra

Vet inte om du har testat elf's mineralfoundation, men om du har det är tikes bättre?:)

2011-11-07 @ 16:08:48
URL: http://pervo.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Svar: Jag köpte mina i en butik som heter Himlafint! Men dom finns att köpa på Yankee Candles hemsida :D

2011-11-07 @ 18:40:14
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

Ett av mina favvomärken när det kommer till mineralsmink :)

2011-11-08 @ 15:57:54
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: julia

Hum, jag tycker att din hud ser ut att ha rosa undertoner och ganska tydligt. Men det kan också vara kvaliteten på bilderna.

2011-11-09 @ 12:41:05
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0