15. Berätta om din hudvårdsrutin.



För att få bort mascaran och eyelinern så börjar jag med en ögon makeup remover som jag faktiskt köpte igår. Nivea Double effect eye make-up remover. Funkar bra att få bort vattenfast mascara och eyeliner med. Man bara skakar den och sen tar lite på en bit bomull och tar bort ögonmakeupen.



Sedan rengör jag resten av ansiktet med en ansiktsrengöring från märket Natuvive från apoteket. Efter det tar jag lite Tonic lotion från samma märke och applicerar i ansiktet, som är i princip som ett ansiktsvatten fast i lotion form.



För att återfukta ansiktet så använder jag mig av en ansiktskräm från Nivea som är för torr och känslig hy. Den lägger jag på överallt utom runt ögonen. För att inte få för mycket kräm i mitten av ansiktet där vissa lätt kan bli oljiga. Så tar jag lite kräm och gnuggar mellan fingrarna sen börjar jag med att smörja in i kanten av mitt ansikte, från hakan upp till pannan. Resten av krämen som jag har kvar på fingrarna tar jag sedan på näsan och kinderna.



Till sist så använder jag en ögonkräm också från nivea för att återfukta området runt ögonen.


1. Hur känner du dig utanmakeup?
2. Vilken är din favoritlook dagtid?

3. Vilken är din favoritlook kvällstid?

4. Vart handlar du helst dina skönhetsprodukter?

5. Vad använder du regelbundet för basprodukter – foundation, concealer, puder etc?

6. Brukar du använda ögonskuggsprimer? Isåfall, vilken är din favorit?

7. Berätta om några makeupfavoriter som du älskar lite extra just nu.

8. Vem är din favorit Youtube-guru?

9. Finns det någon färg som är typiskt du när det gäller makeup?

10. Gillar du eyeliners? Vilken typ kör du helst?

11. Vilka favoriter köper du om och om igen?

12. Berätta om guldkornen bland dina verktyg.

13. Hur målar du läpparna, skiljer du på vardag och fest?

14. Vad har du alltid med dig i necessären?

15. Berätta om din hudvårdsrutin.

16. Hur förvarar du ditt smink?

17. Vad inspirerar dig till att testa en ny produkt, färg eller look?


Kommentarer
Postat av: Yolii- in London

Oj vad komplicerat haha :o Har hort facewash, tonic & cream men detta va lite mer haha

2011-10-26 @ 22:32:49
URL: http://yolandaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0