19.23 - E.l.f. produkter



Gissa om jag blev glad igår när jag fick min låda med Elf smink. Jag fick med mig massa goodies från min beställning när dom hade 50 %. Jag är faktiskt nöjd med allting än så länge.

Eftersom att jag inte har provat dessa produkter så länge så kan jag inte säga så mycket om dom ännu, och jag kommer nog inte skriva en recension om varenda produkt. Ni får jättegärna slänga upp en kommentar om det är en speciell produkt som ni vill ha en recension på.

Daily brush cleaner. ca 35 kr - Den här sprayar du över din borste när du har använt den och sen torkar du av borsten på en ren pappersbit eller handduk. Den är bra att använda om man har använt en borste och sen vill ta en annan färg med borsten, men den fungerar inte så en rengöring. Alltså måste du fortfarande tvätta dina borstar efter ett tag.

Makeup Mist & Set ca 35 kr - Den här ska man spraya på efter att man har sminkat sig eller under dagen för att fräscha upp sin sminkning.

Studio Kabuki Face Brush ca 51 kr - Jag älskar den här borsten. Den är supermjuk. Jag har hört att studio borsten är bättre än mineral borsten så därför köpte jag den här istället.

Makeup Remover Cleansing Cloths ca 35 kr - Vanliga rengöringsservetter. Funkar bra vad jag har märkt än så länge.

Studio Flawless Finish Foundation i Porcelain ca 66 kr - Jag har inte fått en chans att prova denna så länge. Vill ni ha en recension sen på den så är det bara att säga till.


Lip Defining Brush ca 15 kr - En vanlig läppensel just för att jag inte ägde någon innan.


Studio Lip Stain i Lucky Lady ca 35 kr - En brunröd färg som är ganska enkel. Passar bra när man vill ha lite färg på läpparna men ingenting dramatiskt. Jag gillar den.


Mineral Lipstick i Cool Coral ca 35 kr - Deras mineral läppstift kan man inte få nog av. Jag gillar dom, men blev lite besviken på färgen på det här. Jämför man med hemsidan så finns det ingen likhet. På hemsidan ser det mer ut som ett oranget läppstift.


Mineral Lipstick i Cheerful Cherry ca 35 kr - Tillskillnad från det ovan så var det här läppstiftet precis som jag föreställde mig. Ett rött läppstift helt enkelt.


Studio Conditioning Lip Balm i Romantic Rouge ca 35 kr - Jag gillar deras lip balms för dom är mjuka på läpparna men ger ändå ganska bra med färg.


Matte Lip Colour i Coral ca 35 kr - Ett matt ljust koralligt läppstift. Älskar det!


Studio Brow Kit i Ash ca 35 kr - Ett vax och en skugga som man applicerar på ögonbrynen. Har inte skaffat mig en åsikt om denna ännu.


Mechanical Eyelash Curler ca 15 kr - Den bästa ögonfransböjaren jag har testat. Jag är inte så mycket för att böja ögonfransarna annars, men nu tror jag nästan att jag ska börja göra det. Den är grym.


Studio Eyebrow Lifter & Filler ca 35 kr - Den här köpte jag för att jag tänkte att den kunde vara en bra kopia av min IsaDora penna som liknar den här. Dock gillar jag inte den här lika mycket. Den ljusa delen är för rosa och inte tillräckligt ljus för att funka som en highlighter på mig. Nej jag håller mig till IsaDoras.


Studio Blush i Mellow Mauve ca 35 kr - Ett rosa rouge med lite fint skimmer i sig.

Studio Eye Primer & Liner Sealer ca 35 kr - En ögonskuggsprimer i ena änden och en liner sealer på den andra. Den andra änden ser ut som en vanlig eyeliner borste, fast vit. Det man gör är att man kan blanda den med vilken ögonskugga man vill och så får man en eyeliner. Hur smart är inte det?


Brightening Eye Liner i Midnight & Plum ca 15 kr - Vanliga eyeliner pennor.


Studio Single Eyeshadow i färgerna(fr  vänster) Coffee Bean, Sand Dollar, Amethyst och Wild Wheat ca 35 kr -Ögonskuggor som funkar ganska bra. Dom är inte superpigmenterade men med en primer under så funkar dom faktiskt ganska så bra.


Nail Polish i färgerna Purple Pleaser, Mod Mauve, Plum och Light Pink ca 15 kr

Kommentarer
Postat av: Wilma

Vill gärna ha en recencion på Foundationen! :) skriv gärna vilken hudtyp den skulle passa till :)

2011-09-06 @ 19:52:48
URL: http://wilmabrantholm.blogg.se/
Postat av: Carros Beauty

Härligt inlägg! :D

Fick mina grejer från ELF igår jag med

2011-09-06 @ 20:11:25
URL: http://carrosbeauty.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag är nyfiken på foundationen!

2011-09-08 @ 16:27:47
Postat av: Anonym

kan du inte skriva vad du tycker om elfs fondation? jag köpte en och jag tyckte den var, njaa. hemsk. så jag tog av den igen. men hade varit kul att veta vad andra tycker!

2011-09-08 @ 19:51:23
Postat av: Steffi

Vad händer om man råkar beställa från eyeslipsface.COM ist för .SE? Kommer inte produkterna komma fram då...? Jag gjorde min beställning i lördags och när jag gick in på min internetbank såg att rätt rumma pengar dragits från mitt konto. När jag sedan gick in på min mail och läste mitt bekräftelsemail stod det både en "billing address" och "delivery address". Och över stod det "below are the details of your order, please be awere you will also recive a receipt

from Sahepay, who is our payment provider". Varför står det så? Jag har ju redan betalat priset från min internetbank, kommer jag behöva betala en faktura också?!

2011-09-12 @ 16:04:23
Postat av: BEAUTY TOOLS

Sv Steffi: Jag vet inte riktigt vad som händer, men jag tror att dom borde skicka sakerna ändå fast det lär ta längre tid och du kanske fick betala mer frakt. Det där mailet är bara att du kommer att få ett kvitto på att köpet har genomförts, alltså pengarna som redan har dragits från ditt konto. Alltså ingenting du behöver betala igen :)

2011-09-12 @ 21:15:11
URL: http://beautytools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0