Hur jag vårdar mitt hår

Jag är en sån person som gillar att ha mitt hår fixat. Jag känner mig inte så fin när håret står åt alla håll. Förut plattade jag håret varje dag. Tills jag kom på att det inte var nyttigt. Jag hade också en värmeskyddsspray från lee stafford men jag märkte att den torkade ut mitt hår väldigt mycket. Det jag gör nu är inte mycket.

- För det första så borstar jag håret väldigt sällan.
- Jag har slutat platta det. Har inte gjort det på en månad kanske. Det får bli på speciella tillfällen.
- Jag tvättade det nästan varje dag och nu blir det 1 gång i veckan max. Endast när det verkligen behövs.
- Sover alltid med inbakad fläta på natten för att det inte ska gnuggas mot kudden och slita.
- Använder väldigt sällan hårspray. Nästintill aldrig. Jag stylar håret med lite vax.
- Använder inpackning 1-2 gånger i veckan som reparerar mitt hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0