Enkla skönhetstips

För att fixa ett snyggt svall på håret utan att behöva styla det speciellt mycket. Jag brukar sätta upp håret i några knutar medans jag fixar mig. Man kan spraya håret lite lätt med vatten innan också. När jag är klar med allt släpper jag ut håret och då får man ett fint svall.

Tjockare fransar är någonting man kan få genom att dutta på lite löspuder på fransarna efter man har applicerat ett lager mascara. Vänta och lägg sen på ett till lager och fransarna kommer att se mycket tjockare.

För att få en len hy
ska man basta ett tag så blir huden mjuk och varm. Sedan skrubbar du hela kroppen inklusive ansiktet. Efter det kommer huden att vara jättelen. Jag brukar även massera hyn med en eltandborste försiktigt.

Hemmagjord ansiktsmask istället för att springa och köpa. Blanda 1 avokado, 1msk honung och 1 msk naturell yoghurt. Massera in i huden och låt verka i 15 min. Skölj sedan av med varmt vatten.

Vill du få en god doft på håret
så kan du spraya din hårborste med din favoritparfym innan du borstar håret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0