Sminkning: Brunsotat dramatiskt öga

Nu får ni massa bilder på en sminkning som jag gjorde för en stund sen. Såg en liknande sminkning någonstans och blev lite inspirerad. Det blev alltså en sotat öga kan man säga, med brunt och sen ljust på inre delen av ögat.

Om ni gillar den här sminkningen och vill se hur jag gjorde, kommentera inlägget så fixar jag det!

Ni ser alla produkter som jag har använt längre ner.







- Ansiktet
  • Make up store liquid foundation
  • Lumene Natural Code Mineral Powder
  • IsaDora Bronzing Powder - 48 Matte tan
  • IsaDora Eye Shadow Palette - 50 Matte chocolates
  • Elf Healthy Glow Bronzing Powder - Warm Tan

- Ögonen
  • Vit ögonskugga från 120 Paletten
  • Bruna skuggor IsaDora Eye Shadow Palette - 50 Matte Chocolates
  • Svart skugga Viva la diva Mix & Match Eyebrow colour - 1 Dark
  • Hightlighter från 120 Paletten
  • IsaDora Inliner Kajal - Svart
  • Loreal Voluminous Mascara

- Läpparna
  • Viva la diva 3 in One Eyes & Spots Concealer
  • Maybelline Color Sensational - 140 Intense Pink

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja visst är dom !

Snygg sminkning!!

2011-06-29 @ 19:29:24
URL: http://fotojc.blogg.se/
Postat av: Albulena

Vad söt du är! :)



Och diggar den här sminkningen du gjort, jättefint!



Har en liten fråga, om man har väldigt mörka ögon, som jag t ex har mörkbruna-svarta ögon..vilka färger ska man använda för att ögonenfärgen ska synas lite mer? Kan du ge några tips? :)



Önskar dig en fortsatt trevlig kväll.

2011-06-29 @ 21:20:55
URL: http://albanese.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh snälla du, kan du inte göra fler steg-för-steg sminkningar? Du är så himla duktig och det har hjälp mig som nybörjare väldigt mycket och jag skulle uppskatta om du kunde lägga upp fler såna regelbundet!:)

2011-09-29 @ 12:59:45
URL: http://sarapierre.blogg.se/
Postat av: Denimi & Ella

Hur har du gjort den här sminkningen? Superfin!!

2011-09-29 @ 15:14:57
URL: http://denimiella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0