Mina elf produkter, åsikter



Det här inlägget skulle egentligen komma upp igår, men av någon anledning så ville inte blogg.se samarbeta. I alla fall så tänkte jag visa er allt som jag beställde från elf förra veckan. Det mesta gillar jag men så var det några saker som jag blev lite besviken över.



Produkten:
Först ut har vi deras Cool Bronzer från Studio märket. Jag ville egentligen ha Golden Bronzern också men den var slutsåld. Det här är en matt bronzer med fyra olika färger. Antingen kan man snurra runt sin borste i alla färger och sen applicera på ansiktet eller så använder man färgerna var för sig.

Min första åsikt om denna:
Jag gillar den! Man kan få till ett snyggt och naturligt bronzigt ansikte. Den vita färgen är kanske inte jättebra att använda som highlighter då jag hellre föredrar en skimrig vit för att få till ett snyggt glow.



Produkten:
Duo eyeshadow cream i färgen Coffe & Cream. Två stycken skuggor i krämform som funkar bra som bas under andra skuggor.

Min första åsikt:
För det första så känns förpackningen väldigt billig och plastig. Den ena skuggan sitter till och med lös. Men det kan man nästan förvänta av deras vanliga märke som är billigare. Det är två fina färger. Den ljusa är en vit skugga med väldigt synligt guldigt glitter. Jag har inte provat den på ögonen än.



Produkten:
Duo eyeshadow cream i färgen Mocha Swirl. Två brunaktiga skuggor. Funkar även dom som bas under andra skuggor.

Min första åsikt:
Även den här känns förstås väldigt plastig och ena skuggan sitter löst. Annars jämfört med bilden på hemsidan så stämmer färgerna inte riktigt överrens. Trodde att dom skulle vara mindre röda/rosa och lite mer bruna och guldiga.



Produkten:
Brightening eye color i färgen Punk Funk. Fyra ögonskuggor i starka färger. Tre matta och en skimrig.

Min första åsikt:
Jag älskar den, har hört både dåliga och bra saker om dom här men jag tror att det beror på vilken färg man får eller nått sånt. Hur som helst så ser ni att färgerna är ganska pigmenterade. Jag har provat skuggorna och gjort en sminkning med dom som jag kan visa sen. Funkar bra att jobba med.




Produkten:
En till brightening eye color i färgen Nouveau Neutrals. Samma produkt.

Min första åsikt:
Till skillnad från den andra så var jag inte alls lika nöjd med den här. Den största saken som jag blev besviken över är såklart färgerna. Om ni ser bilden där från deras hemsida så ser ni att färgerna inte alls stämmer överrens. Det andra som jag inte riktigt gillade var att den här paletten var mycket mycket pudrigare och blir förmodligen svårare att jobba med. Jag har dock inte provat den ännu.



Produkten:
Sen har vi mina två rouge som jag faktiskt glömde bort att göra swatches på. I färgerna Tickled Pink och Pink Passion. Båda är helt matta.

Min första åsikt:

Jag älskar dom här rougen. Den första är lite mer naturlig och funkar om man inte vill ha en så stark färg på kinderna. Den andra är tydligt en stark rosa färg. Tar man bara lite färg på borsten så blir färgen inte så stark men den går också att jobba upp till en stark rosa färg.



Produkten:
Conditioning lip balm i färgen Mellow Melon. Det är precis vad det låter. Ett läppbalsam med lite färg i.

Min första åsikt:
Jag har bara hört bra saker om dom här. Jag vet inte om det beror på den färgen jag valde eller nått, men jag är inte helt förälskad i produkten. Visst är det ett bra läppbalsam men jag märker ingen färgskillnad på mina läppar.



Produkten:

Lip stain i färgen First Date. En vanlig lip stain där man tar färgen först, låter det torka och sen glosset.

Min första åsikt:
Jag älskar färgen, den är jättesnygg. Det enda problemet när man har en lip stain är att man oftast måste använda läppglanset. Eftersom att jag inte gillar läppglans så blir det lite jobbigt. Applicerar man bara stainen så blir läpparna kladdiga.



Produkten:
Mineral lipsticks i färgerna Nicely Nude och Ripe Rose.

Min första åsikt:
Jag gillar dom båda. Snygga enkla läppstift som inte är så dramatiska i färgen.




Här är alla borstar som jag beställde. Alla är från studio märker förutom den ljusa borsten som är från deras mineral märke. Alla borstar ser bra ut och verkar vara bra. Jag har inte riktigt hunnit prova dom ännu för jag måste tvätta dom först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0