Smink tag: Pest eller kolera

Har sett att många har gjort den här "tagen" nu och jag hoppar snabbt på och gör samma. Den första jag såg den hos var dock Killercolours.

Jag taggar båda beautyfreaks tjejerna och alla andra som vill göra den här tagen. Kommentera gärna och lämna en länk till erat inlägg om ni väljer att göra den. Det är riktigt kul att läsa vad andra svarar.

1. Går du hellre ut(på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Jag är en sån person så att om mitt hår inte ser bra ut så tycker inte jag att nått på mig ser bra ut. Det förstör allting. Därför går jag hellre ut med fixat fint hår och inget smink. Det är jag mer än bekväm med.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Jag skulle nog raka av ögonbrynen då och försöka rita dit do så naturligt som möjligt.

 

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Jag handlar inte smink på h&m, bara om jag måste. Deras utbud är inte så stort. Så då skulle jag hellre handla på nätet, för då kan man ju i princip köpa vad som helst. Plus att jag älskar att shoppa på nätet.

 

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
Det måste bli en perm i så fall. Tål inte mörk läppenna och ljust läppstift. Hemskt fult. Jag tror nog att en permanent skulle funka på mig. Haha.

 

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Jag tröttnar så otroligt fort på färgerna jag har på naglarna så jag skulle nog hålla mig till neutrala färger för det är så enkelt och snyggt.



6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?

Även fast Mc Hammer byxor är otroligt fula så får det nog bli det. Skulle inte klara av att ha hotpants offentligt då halva rumpan hänger ut.

 

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Bondbränna kan man i alla fall dölja. Jag får helt enkelt gå runt med t-shirt hela tiden för att dölja mina fula linjer.

 

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Jag har ju stått ut med fula hårfärger tack vare hemmablekning gone bad. Fula färger är svåra att dölja om man inte går runt med keps eller hatt jämt och ständigt. Har man en inte allt för kort ful klippning så kan man ju faktiskt dölja det genom att sätta upp det på diverse sätt. Så jag måste säga ful klippning.

 

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Jag känner inte att gothstilen är min grej, jag är så långt ifrån goth det bara går. Jag kan knappt ha svart kajal utan att jag tycker att jag ser knäpp ut. Nej pin-up inspirerat smink är inte så fel.

 

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
Jag är ingen sko person så ta alla mina skor och bränn dom, gör vad ni vill, men ta inte mitt smink.


Kommentarer
Postat av: Linda

fin blogg du har! :D Kopierar denna listan av dig och hoppas det inte gör alltför mycket ;) Ha en bra dag! :)

2011-07-28 @ 15:54:16
URL: http://Lindabjorka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0