Sminkfrågor och svar

Hur får jag ögonfransarna att hålla sig böjda hela dagen?
SVAR:
Böj först med en ögonfransböjare. Sedan sägs det att en vattenfast mascara håller dom böjda bättre. Det jag inte gillar med vattenfast mascara är dock att pga att den är så vattnig så ger den ingen volym till mina ögonfransar.

Vilken typ av foundation ska jag välja?
SVAR:
Olika foundation passar till olika hudtyper. Har man torr hy ska man ha en flytande foundation och inte en torr. Tvärt om är det såklart om man har fet hy så ska man välja en foundation som är oljefri eller en i puderform. Har man problemhy kan man också prova mineralfoundation.

Hur får jag ögonskuggan att sitta hela dagen?
SVAR:
Ögonskuggsprimer är tipset. Lumene har en för 110 kr, trots att den ser liten ut så håller den länge. Allt man behöver är en liten liten klutt som man smetar ut på ögonlocket innan man lägger skuggan.

Vilken ögonskuggefärg är snyggast?
SVAR:
Vissa säger att du ska ha dom här färgerna om du har blåa ögon eller dom här om du har gröna ögon. Jag säger strunta i det. Ta dom färgerna som du tycker är snygga.

Vad kommer först, concealer eller foundation?
SVAR:
Applicera alltid foundation först annars smetas concealern bara ut när du lägger på foundation. Då kommer det inte täcka där du vill täcka.

 


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag hittade just en till blogg att följa! :D

2011-02-15 @ 18:15:49
URL: http://isabellesphoto.blogg.se/
Postat av: Marinette Blixt

Jag med, sjukt duktig är du ju! bättre än lindas sminkblogg och alla annan skit! :D

2011-02-15 @ 18:18:48
URL: http://marinetteblixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0