Skönhetsfrågor

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?
- Det varierar mycket. Ibland köper jag bara smink men ibland köper jag bara kläder. Men runt 600 kr kanske.

2. Vad väckte ditt intresse för smink?
- Jag har ju sminkat mig länge men inte riktigt brytt mig så mycket. Sen började jag titta på en tjej på youtube som gjorde sminkvideor. Ibland försökte jag mig på lite sminkningar med dem få och dåliga produkterna jag hade. Jag började följa fler och fler människor på youtube som pratade om smink, sen blev det bara så att jag kom på att jag verkligen gillade att hålla på med smink.

3. Favoritmärke?
- Det är svårt. Jag har ju sagt att jag gillar IsaDora, de har många bra produkter. Jag gillar såklart dyrare märken som jag har provat också, men det ligger inte riktigt inom min ekonomi.

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?
- Kicks. Jag älskar att gå runt i kicks och bara kolla in alla produkter de har, men det ska vara en bra kicks. Annars är såklart åhléns city underbart.

5. Nämn något som kännetecknar din make-up:

- Jag brukar ha det ganska naturligt. Jag gillar jordnära färger, ingenting för färgglatt och ingenting för skimmrigt.

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?

- Mitt sämsta måste vara antingen mitt HD powder från elf eller mina 2 foundation som jag har stående hemma, helt fulla men lite för mörka. Mitt bästa hm.. jag köpte en palett från sephora när jag var i italien, men flera ögonskuggor i. Det var väl lite då som jag började experimentera med ögonskuggor mer och mitt intresse väckdes mer.

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?

- För 5 år sedan så sminkade jag mig helt fel, jag var väl 13-14 år och visste inte alls hur man applicerade en foundation eller hur man hittade rätt nyans. Jag hade alldeles för mycket mascara förmodligen. Sedan när det kommer till 10 och 15 år sen så sminkade jag mig självklart inte då.

8. Bästa hudvårdsprodukterna?
- Eftersom att jag inte har någon problemhy så bryr jag mig inte så mycket om hudvårdsprodukter. Jag tvättar oftast ansiktet med tvål och använder min ansiktskräm från nivea. Det enda som är viktigt är att jag har en återfuktande ansiktskräm, för jag gillar verkligen inte att vara torr.

9. Bästa makeup-produkterna?

- Alltså concealer är ju väldigt bra när man vill täcka sina fula ringar under ögonen.
- Primer är lösningen till allt. Jag köpte min första ögonskuggsprimer för..kanske 5 månader sen, nu i efterhand har jag provat att göra en sminkning utan den - det går ju inte.

10. Bästa hårprodukterna?

- Måste säga macadamia natural oil deep repair masque, mitt hår har aldrig varit så lent.
- Annars gillar jag verkligen lee stafford poker straight.

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?

- Bodyshops body butter. Jag har en både i lukten cranberry joy och mango. Min kropp har aldrig blivit så återfuktad och len.

12. Bästa skönhetsbloggen?

- Hm.. Det finns inte så många skönhetsbloggar som jag verkligen gillar, jag letar hela tiden efter nya intressanta. Lindas sminkblogg är ju ganska rolig att kika in på, fast det kan också vara lite tråkigt att hela tiden läsa om dyra produkter som man inte har råd med. Annars är hon väldigt duktig på det hon gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0