Mina favoritparfymer


Clean warm cotton 455 kr för 30 ml. Den här parfymen luktar väldigt fräscht och jag vet att resten av clean parfymerna gör det också. Det luktar nytvättat och rent men även med lite nyanser av citrus och jasmin. Jag har själv inte den här parfymen, de har ganska höga priser men luktar otroligt gott.

Miss dior chérie ca 680 kr för 50 ml. Det här är min favoritparfym just nu och som jag använder nästan varje dag. Den luktar inte sådär sött som många parfymer gör, utan den har en hint av mysk i sig. Svårt att beskriva men så här beskriver en hemsida den. Man behöver inte alls mycket för att det ska lukta då det är eau de parfum och sen sitter den hela dagen också.

Miss Dior Chérie från Dior lanserades 2005 och är oemotståndlig, mjuk och frisk, med doft av jordgubbssorbet, jasmin och patchouli.

Toppnot: grön tangerin och jordgubbsblad
Hjärtnot: viol, karamelliserade popcorn, jordgubbssorbet och rosa jasmin
Basnot: mysk och patchouli

Pink sugar sensual 375 kr för 50 ml. Här har vi en lite billigare parfym. Jag har även den här hemma men har inte använt den på ett tag. Den har en liten vaniljdoft till sig och luktar lite sensuellt kan man kanske säga. Den luktar blommigt men även lite sött.

Toppnoter
Svarta Vinbär, Tangerin & Bergamott.
Hjärtnoter

Apelsinblommor, Rosa Jasmin & Tiaré.
Basnoter

Vanilj, Svart Socker & Sandelträ.

Dolce & Gabbana light blue ca 500 kr för 25 ml. Jag älskar den här parfymen. Min håller tyvärr på att ta slut, ytterst lite kvar. Den här luktar sött och lite citrus, enligt mig. Jag älskar citron så självklart gillar jag lukten på den här parfymen. Den luktar väldigt fräscht. En klar favorit hos mig.

Toppnot: Granny Smith Äpple, Sicilianska Ceder, Blåklocka.
Hjärtnot: Jasmin, Ros
Basnot: Cederträ, Amber, Mysk


Kommentarer
Postat av: Rebecca

åh, jag älskar clean warm cotton..! helt underbar! pink sugar gillar jag också :)

2011-02-28 @ 15:24:07
URL: http://asmalltowngirl.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0