How to: Göra en egen primer

Idag har jag hittat ett riktigt bra tips. Nu ska ni få ett tips på hur man kan göra en egen ögonskuggsprimer. Fick det här tipset från en tjej på youtube. Om ni vill se hur hon gör KLICKA HÄR.

Det du behöver:
- Foundation
- Concealer i krämig form(har du bara en i fast form som jag så ta lite av den och värm den lite i micron så att det blir lite krämigare)
- Body butter(Använd inte vanlig lotion då body butter är fastare i formen så blir det för rinnigt om man använder vanlig lotion)

Det du gör är att du tar en liten burk eller någonting som du kan ha primern i. Nu ska du lägga i alla ingredienserna. För att det ska bli bra så ska man ta lika mycket av varje produkt. Sen hur mycket du tar beror på hur mycket primer du vill göra. I alla fall, lägg i lite foundation, concealer och body butter. Rör om och blanda med någonting. Klart!

Jag har provade lite snabbt på min hand och jämförde med min lumene primer och en gång utan någon alls. Fungerar precis lika bra som min primer från lumene. Jag har dock inte provat än på min hud och under dagen, men enlig det här tjejen så ska det sitta i alla fall upp till 8 timmar. Jag ska prova den imorgon och återkommer med resultat.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag gör alltid min egen primer, funkar super! :)

2011-02-19 @ 21:44:27
URL: http://www.implodanter.blogspot.com
Postat av: Sofia

I stort sett! :)

2011-02-20 @ 11:50:57
URL: http://www.implodanter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0