En guide i mascaradjungeln.

Det många olika sorters mascaror. Frågan är bara vilken typ av borste passar mig? Jag ska köpa en ny mascara snart och funderar på att prova någon ny, då jag har haft samma ganska länge. Kanske en tvåstegsmascara? Här nedan kan ni hitta den mascaran som passar er bäst.

Först ut; gummiborstar

Det här är en favorit hos mig, just för att det är så enkelt. Det är en gummiborste som är smal/tjock och taggig och ganska böjbar. Exempelvis så finns det max factor false lash effect, max factor masterpiece och maybelline define-a-lash.
+ Fördelen med gummiborstar är att det inte klumpar lika lätt. Mascaran fördelas lätt och jämnt.

Volymborste


Här har vi tjocka borstar med många strån. Exempelvis maybelline colossal, loreal million lashes.
+ Fördelar med den här är att man får mycket volym på fransarna, stora och fylliga.
- Ibland klumpar dom sig lätt, och det är svårt att komma åt småfransar.

Tvåstegsmascara

Tvåstegsmascaror består av en primer och en mascara. Primern som man lägger på innan mascaran ger mycket volym och gör så att mascaran lägger sig som en tub runt fransarna. Exempelvis finns det en från isadora, loreal och nivea.
+ Mycket enkelt att ta bort och ger mycket volym samtidigt som längd.
- Det tar lite längre tid än vanlig mascara.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Du verkar ha blivit kopierad: http://tezzilicious.blogg.se/2011/october/guide-i-mascaradjungeln.html



Jag ville tipsa dig om det eftersom jag själv har fått mina inlägg kopierade från samma person, och tycker inte att det är okej!

2012-02-02 @ 16:57:56
URL: http://makeupartisten.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0